02.06.2021.
Naime, već
gotova zakonska rješenja koja su bila preduvjet potpisivanju ugovora
za obavljanje javnog linijskog prijevoza putnika na županijskim i
međužupanijskim linijama do 100 kilometara ne provode se zbog
inertnosti tijela državne uprave. Činjenica je da još uvijek:
- nije donesena Odluka o raspodjeli
sredstava iz državnog proračuna prema županijama (iako su
sredstva, po saznanju SSSH i HUP-a, već osigurana)
- nisu potpisani ugovori o javnoj usluzi
između županija i privatnih prijevoznika koji održavaju javno linijski
prijevoz putnika.
Privatni
autobusni prijevoznici okupljeni u HUP - Udruzi prometa obavljaju 80
posto javnog prijevoza na županijskim i međužupanijskim linijama do
100 kilometara i zapošljavaju više od 7.000 radnika koji su direktno pogođeni ovakvim neodgovornim ponašanjem nadležnih
ministarstava. Naime, bez sklapanja ugovora o javnoj usluzi ne samo da
je zaustavljen process kolektivnog pregovaranja za poboljšanje uvjeta rada u
prometnom sektoru, već su dovedena u pitanje i postojeća radna mjesta.
Daljnjim
prolongiranjem donošenja Odluke i potpisivanja ugovora s privatnim
prijevoznicima, ugroženo je održavanje većine autobusnih javnih linija,
pogotovo u ruralnim područjima. Već tri godine, radnici i privatni pružatelji
usluge javnog prijevoza nisu u stanju planirati svoje poslovanje i perspektivu
svojih tvrtki.
Potpisivanje
ugovora o javnom linijskom prijevozu preduvjet je bez kojeg je nemoguće
poboljšati uvjete rada radnika posebice vozača koji su, pritom, i deficitarno
zanimanje.
Ako do
traženog sastanka ne dođe, socijalni partneri u ovom sektoru bit će prisiljeni
na poduzimanje određenih zajedničkih aktivnosti.
Zajedničko
pismo pronađite u prilogu.