27.11.2019.
Ove godine fokus je stavljen na ustroj SOTAH sustava za središnju obradu tahografskih podataka te problema s ograničenjem rada vozača trećih zemalja zaposlenih kod hrvatskih prijevoznika u Schengenskoj zoni. Također, prikazani su rezultati kontrole ispravnosti gospodarskih vozila na hrvatskim cestama te značajke novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Budući da Hrvatska još nije u "Schengenu", EU propisi ograničavaju boravak državljana trećih zemalja na trajanje od najviše 90 dana u bilo kojem razdoblju od 180 dana, koje podrazumijeva uzimanje u obzir razdoblja od 180 dana koje prethodi svakom danu boravka. Tu u praksi znači da granična policija EU države članice koja je u Schengen zoni u skladu sa Zakonikom o Schengenskim granicama može zabraniti vozačima – strancima iz trećih zemalja ulazak u Schengen zonu ako su unutar iste proveli više od tri mjeseca u kalendarskih pola godine.
Prema informacijama koje smo od tvrtki dobili, takvih postupanja je bilo na granici Republike Hrvatske i Republike Slovenije gdje su vozači kažnjeni u novčanom iznosu od 500 Eura.
Ovaj problem riješit će se ulaskom RH u Schengen zonu. Do tada jedino rješenje je da vozači imaju radnu dozvolu ili vizu D (vizu za dugotrajni boravak) neke od zemalja unutar Schengen zone. Pravila za dobivanje vize za dugotrajni boravak različita su, ovisno o kojoj državi unutar Schengen zone se radi.