14.03.2022.
Vrlo je važno istaknuti da se od
odjeće i obuće prikuplja samo nerabljena odjeća i obuća jer su prethodne krize
pokazale da drugačiji načini stvaraju kaotične logističke situacije.
Prikupljaju se i prehrambeni, i higijenski i dječji paketi. Također i tehnička
oprema, oprema za potrebe smještaja, osobne zaštite te ostalo. Sve je prikazano
u prezentaciji u prilogu. U pravilu paketi sadrže proizvode namijenjene za
dvije osobe za oko 2 tjedna. Poslodavci koji to žele mogu na paketima otisnuti
svoje logotipove, također, oni koji to žele, mogu putem Hrvatskog Crvenog križa
komunicirati javno da su donatori. Sve ove situacije poželjno je komunicirati
unaprijed prema Hrvatskom crvenom križu putem donje e-maile adrese, koju ćete
naći u donjem dijelu poruke.
Na sastanku su sudjelovali i
predstavnici velikih poduzeća koji su već aktivno uključeni u pripremu
humanitarne pomoći i koji su se već iskazali kao značajni donatori u ovakvim
akcijama.
Na današnji dan je u Hrvatskoj
nešto više od 4.000 raseljenih osoba iz Ukrajine, no broj se podložan
promjeni jer je dio osoba u privatnom smještaju i nije još evidentiran, a dio
je možda već krenuo prema drugim zemljama.
Osim teme prikupljanja humanitarne
pomoći, značajna je aktivnost i tema zapošljavanja. Procjenjuje da od
izbjeglih osoba, oko 90% čine žene i djeca te je oko 50% spremno raditi.
Procjenjuje se kako bi ukupan broj osoba raseljenih zbog rata mogao doći do oko
20.000.
Za ovaj složeni postupak
uključivanja na tržište rada, a taj je korak vrlo značajan u integraciji, u
tijeku je izrada platforme koja će prikupljati sve važne informacije; o
potrebama poslodavca, o mogućnostima izbjeglih osoba (vještine, znanje jezika,
i dr.), o osiguravanju vrtića za djecu čiji roditelji mogu i žele raditi.
Očekuje se da će ova
platforma profunkcionirati nerednog tjedna ili vrlo skoro. U izradu i
koordiniranje aktivnosti zapošljavanja uključila se EBRD (Europska banka za
obnovu i razvoj). U ovom trenutku poslodavci su pozvani da interno „mapiraju“
svoje potrebe za zapošljavanjem kako bi bili spremni za sustav kad se on
oformi. Ujedno su svi zamoljeni za određeno strpljenje jer je proces
obuhvatan; uključuje državni, civilni, NGO sektor, udruženja poslodavaca i u
ovom trenutku je koordinacija vrlo bitna, kako se ne bi duplirali i nepotrebno
trošili resursi. Za sada je turistički sektor iskazao mogućnost osiguravanja
dijela smještaja, kao dio koraka integracije, no poznato je kako neće svi biti
u mogućnosti smješteni u dijelovima Hrvatske koji su vezani uz turizam.
Državne institucije, tj.
nadležna ministarstva rade na pojednostavljenju administrativnih i drugih
procedura koje su potrebne za prihvat stranaca i zadovoljenje zakonskih obaveza
oko zapošljavanja.
Stoga vas pozivamo da se
uključite u akciju prikupljanja humanitarne pomoći, a o svim naprecima vezano
uz aktivnost zapošljavanja ćemo vas redovito informirati.
Vaše upite vezano uz prikupljanje
humanitarne pomoći putem Hrvatskog Crvenog križa možete dostaviti na e mail
adresu: prikupljanje-sredstava@hck.hr
ili na 099 321 2242 ili 091 6042276.
Pogotovo se ovdje možete
obratiti ako imate inicijative, proizvode, usluge koji nisu gore specifično
navedeni ali znate da su dobrodošli u ovakvim akcijama. Primjerice, potrebne su
i perilice rublja za prihvatne centre koji već postoje.
Također, ako mislite da i sami
možemo mi posredovati u rješavanju pojedinih pitanja, slobodno se možete
obratiti i nama pa ćemo ili pitanja uputit na odgovarajuće adrese ili na njih
odgovoriti iz dosadašnje suradnje s ostalim dionicima na ovim pitanjima.
Ako želite sudjelovati u akciji prikupljanja financijskih
sredstava za te je svrhe Hrvatski Crveni križ otvorio račun za donacije:
„Apel
za pomoć izbjeglom i raseljenom stanovništvu uslijed ukrajinske krize“ u
Zagrebačkoj banci za humanitarnu akciju:
Primatelj: Hrvatski Crveni križ, Ulica Crvenog križa 14, 10000
Zagreb
IBAN: HR0923600001503056530
Poziv na broj odobrenja: 705
Za uplate iz inozemstva BIC (SWIFT) kod: ZABAHR2X