Hrvatska industrija namještaja nema perspektivu bez suradnje s dizajnerima i stvaranja proizvoda visoke dodane vrijednosti

22.09.2021.

Danas je u organizaciji HUP - Udruge drvne i papirne industrije u suradnji sa Zagreb Design Weekom održana konferencija "Identitet - budućnost industrije namještaja".

"Bez ozbiljnog povezivanja proizvođača i dizajnera namještajska drvna industrija nema budućnosti", istaknuo je uvodno predsjednik  HUP - Udruge drvne i papirne industrije Ivić Pašalić.

Stari model koji je možda mogao funkcionirati prije Kine, prije Vijetnama, prije njihovih ozbiljnih proizvodnji više nije moguć, kazao je navodeći kako e domaćim tvrtkama teško konkurirati njihovim niskim cijenama i visokim tehnologijama koje koriste. Ako hrvatska industrija namještaja ostane na sadašnjim pozicijama, a to je da se radi za velike trgovačke lance, većina tvrtki će propasti, samo je pitanje vremena, kazao je.

"Nema nikakve dileme, bez snažnog povezivanja proizvođača i dizajnera te stvaranja proizvoda visoke dodane vrijednosti, nema budućnosti", istaknuo je Pašalić.

Budućnost hrvatske industrije namještaja, kako je rekao, je proizvod s identitetom - identitetom autora, odnosno dizajnera, identitetom tvrtke koja je proizvođač i identitetom zemlje. "Naša je vizija da Hrvatska među ostalim bude prepoznata ne samo  po moru, hrani, Rimcu, već i po lijepom dizajnerskom namještaju", istaknuo je.

Ministrica poljoprivrede Marija Vučković je kazala kako je u svakom gospodarskom sektoru važno poticati one koji mogu brže, više, koji imaju bolje poduzetničke ideje, koji stvaraju višu dodanu vrijednost.

Ministarstvo poljoprivrede i Vlada i nadalje će svojim mjerama podupirati napore koje proizvođači namještaja ulažu u razvoj proizvoda više dodane vrijednosti, istaknula je te također naglasila važnost suradnje proizvođača i dizajnera.

Direktor i vlasnik tvrtke Prostoria Tomislav Knezović je kazao kako su oni prva tvrtka koja je počela upotrebljavati vlastiti dizajn i pod vlastitim imenom i sa vlastitim identitetom nastupali izvan Hrvatske. " I to je jedini ispravni put", istaknuo je.

Masovna proizvodnja po kojoj smo nekad bili poznati preselila se negdje drugdje i moramo se posvetiti nekim dodanim vrijednostima i autentičnosti svakog proizvoda, kazao je te dodao kako je tržište globalno i tako ga treba promatrati, niti jedno nije daleko.

I on je naglasio važnost suradnje dizajnera i proizvođača navodeći kako je ta sinergija i njegovoj tvrtki donijela jako puno - zajedno su rasli i zajedno se razvijali. Dizajn se mora raditi da je dugotrajan, ne treba bit podložan trendovima, kazao je. Kad radimo i brifiramo dizajnere tražimo da se radi za dugovječan vijek tog proizvoda, a da li će uspjeti ne postoji garancija, tržište samo pokaže - neki proizvodi godinama rastu, a neki se pokažu slabijima i održavaju manju količinu.

Na konferenciji je predavanje održao i renomirani dizajner iz Milana, Giulio Cappellini, a uzvanici su po završetku događanja mogli uživati u izložbama domaćih i stranih izlagača predstavljenim u sklopu ovogodišnjeg Zagreb Design Weeka.

vrh stranice