22.09.2021.
"Bez ozbiljnog
povezivanja proizvođača i dizajnera namještajska drvna industrija nema
budućnosti", istaknuo je uvodno predsjednik HUP -
Udruge drvne i papirne industrije Ivić Pašalić.
Stari model koji je možda mogao funkcionirati
prije Kine, prije Vijetnama, prije njihovih ozbiljnih proizvodnji više nije
moguć, kazao je navodeći kako e domaćim tvrtkama teško konkurirati njihovim
niskim cijenama i visokim tehnologijama koje koriste. Ako hrvatska industrija
namještaja ostane na sadašnjim pozicijama, a to je da se radi za velike
trgovačke lance, većina tvrtki će propasti, samo je pitanje vremena, kazao
je.
"Nema nikakve dileme,
bez snažnog povezivanja proizvođača i dizajnera te stvaranja proizvoda visoke
dodane vrijednosti, nema budućnosti", istaknuo je Pašalić.
Budućnost hrvatske industrije namještaja,
kako je rekao, je proizvod s identitetom - identitetom autora,
odnosno dizajnera, identitetom tvrtke koja je proizvođač i identitetom zemlje.
"Naša je vizija da Hrvatska među ostalim bude prepoznata ne samo po
moru, hrani, Rimcu, već i po lijepom dizajnerskom namještaju", istaknuo
je.
Ministrica poljoprivrede Marija Vučković
je kazala kako je u svakom gospodarskom sektoru važno poticati one koji mogu
brže, više, koji imaju bolje poduzetničke ideje, koji stvaraju višu dodanu
vrijednost.
Ministarstvo poljoprivrede i Vlada i nadalje
će svojim mjerama podupirati napore koje proizvođači namještaja ulažu u razvoj
proizvoda više dodane vrijednosti, istaknula je te također naglasila važnost
suradnje proizvođača i dizajnera.
Direktor i vlasnik tvrtke Prostoria Tomislav
Knezović je kazao kako su oni prva tvrtka koja je počela upotrebljavati
vlastiti dizajn i pod vlastitim imenom i sa vlastitim identitetom nastupali
izvan Hrvatske. " I to je jedini ispravni put", istaknuo je.
Masovna proizvodnja po kojoj smo nekad bili
poznati preselila se negdje drugdje i moramo se posvetiti nekim dodanim
vrijednostima i autentičnosti svakog proizvoda, kazao je te dodao kako
je tržište globalno i tako ga treba promatrati, niti jedno nije daleko.
I on je naglasio važnost suradnje dizajnera i
proizvođača navodeći kako je ta sinergija i njegovoj tvrtki donijela jako puno
- zajedno su rasli i zajedno se razvijali. Dizajn se mora raditi da je
dugotrajan, ne treba bit podložan trendovima, kazao je. Kad radimo i brifiramo
dizajnere tražimo da se radi za dugovječan vijek tog proizvoda, a da li će
uspjeti ne postoji garancija, tržište samo pokaže - neki proizvodi godinama
rastu, a neki se pokažu slabijima i održavaju manju količinu.
Na konferenciji je predavanje održao i
renomirani dizajner iz Milana, Giulio Cappellini, a uzvanici su po
završetku događanja mogli uživati u izložbama domaćih i stranih izlagača
predstavljenim u sklopu ovogodišnjeg Zagreb Design Weeka.