19.02.2022.
Riječ
je o business to business (B2B) poslovnom okupljanju na kojem je
prezentirana hrvatska drvna industrija i perspektive njezina razvoja, te
hrvatskih drvnih proizvoda, odnosno tvrtki koje ih proizvode globalnim
investitorima u drvni sektor. Osim predstavnika drvne industrije forumu su
nazočili Milka Kosanović, direktorica odnosa s članstvom HUP-a, Jasmin Devlić generalni konzul i direktor
hrvatskog paviljona, Tomislav
Bošnjak, izvanredni
i opunomoćeni veleposlanik Republike Hrvatske u Arapskoj Republici Egiptu, te Shaikh
Mubarak Ali Abdulla Hamad Alkhalifa.
U hrvatskom pavilionu na EXPO-u
prikazani su prezentacijski filmovi o Hrvatskoj, hrvatskim šumama, te brojnim
visokovrijednim proizvodima tvrtki iz sektora prerade drva i proizvodnje
namještaja. Sve ovo potvrđuje, kako je drvni sektor u novoj, zelenoj paradigmi
gospodarskog razvoja RH i EU, od strateške važnosti.
"Hrvatski drvni sektor ima dobre
brojke i bilježimo stalni rast, o čemu ponajbolje svjedoči 20 postotni rast
izvoza, dok službene statistike pokazuju stalan rast zaposlenih, rast plaća,
rast ukupnih prihoda i izvoza. Ovo je sektor
koji ima snažan potencijal razvoja i investiranja. Ostvarujemo ukupne
prihode oko 1,8 milijardi eura, izvoz je preko 1,05 milijardi eura, jedini smo
sektor koji u robnoj razmjeni sa inozemstvom ostvaruje suficit. Taj suficit
iznosi 367 milijuna eura, činimo preko 7 posto hrvatskog robnog izvoza"
- istaknuo je u u uvodnom izlaganju Ivić Pašalić, predsjednik HUP-Udruge
drvne i papirne industrije.
„U dosadašnjem sudjelovanju na Expo
sajmu domaći predstavnici pokazali su da itekako mogu parirati konkurentima iz
razvijenijih i većih zemalja od Hrvatske. Znanje, tradicija i kvaliteta
proizvoda prevladavali su i tijekom današnjeg predstavljanja
drvno-prerađivačkog sektora. Ovim predstavljanjem otvorena su mnoga vrata
brojnih tržišta na kojima hrvatski proizvodi dosad nisu bili zastupljeni u
većem postotku, a potencijalni dobavljači iz cijelog svijeta s velikim
zanimanjem su pratili naše predstavljanje. Posebno raduje činjenica da je naš
drvno-prerađivački sektor u proteklim godinama, koje su bile po mnogočemu
izazovne, uspio dodatno iskoračiti i unaprijediti svoje poslovanje te čini
jedan od stupova razvoja hrvatske ekonomije s gotovo 7 posto izvoza u ukupnom
izvozu roba Republike Hrvatske.
Domaća drvno-prerađivačka industrija
jedna je od najvažnijih gospodarskih grana u Hrvatskoj. Zato i ne čudi da je
delegacija domaćih tvrtki iz tog sektora privukla veliko zanimanje
posjetitelja. Ovo događanje izvrsna je prilika da se poslovnim partnerima iz cijelog
svijeta predstavi potencijal domaćih tvrtki i dodatno osnaži nastup hrvatskih
proizvođača na svjetskom tržištu.“–
istaknuo je ministar gospodarstva i održivog razvoja dr. sc. Tomislav
Ćorić
Hrvatski poduzetnici su u Dubaiju
pokazali da Hrvatska nije samo prestižna turistička destinacija, nego i mjesto
gdje se proizvode vrlo kvalitetni finalni proizvodi od drva, pritom posebno
naglašavajući svjetski priznatu vrijednost i kvalitetu slavonskog hrasta.
Hrvatski drvni sektor ostvaruje 1,86 milijardi eura godišnjeg prihoda, što čini
nemalih 7,55 posto ukupnog hrvatskog robnog izvoza. Drvopreađivači ostvaruju
suficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni od 367 milijuna eura godišnje. Zemlje
koje su najznačajniji trgovinski partneri hrvatskih poduzeća izvoznika su
Italija, Njemačka, Austrija, Slovenija, što odgovara cjelovitoj strukturi
hrvatske vanjskotrgovinske razmjene s inozemstvom, a nastup u Dubaiju će,
nedvojbeno proširiti izvoz hrvatskih drvnih proizvoda prvenstveno na azijska
tržišta.
U Dubaiju je nastupio osamnaest
najuspješniji tvrtki hrvatskog drvopreračivačkog sektora. Riječ je o ponajvećim
tvrtkama koje se bave preradom drva i
proizvodnjom namještaja, a njihova prezentacija se bila podijeljena u
četiri skupine u prema vrstama proizvodnje i proizvoda koje izrađuju.
„Kao rezultat niza poslovnih
razgovora rodila se ideja o osnivanju Poslovnog kluba pri Hrvatskoj udruzi
poslodavaca Hrvatska – Dubai.“, rekao je Ivić Pašalić, predsjednik
HUP-Udruge drvne i papirne industrije.
Prezentacija je započela predstavljanjem
poduzeća koje se bave proizvodnjom namještaja, gdje vrlo istaknutu uloga ima
tvrtka Prostoria, jedan od najuspješnijih hrvatskih namještajskih
brandova. Tvrtka Mundus Viridis predstavila je svoj dizajnerski brand namještaja Milla&Milli
koji ima brojne svjetske nagrade za dizajn, među kojima se posebno ističu
dvije RedDot nagrade. Ancona Group je vlasnik branda dizajnerskog
namještaja NUNC, te poznati proizvođač
namještaja po mjeri. Predstavljen je i renomirani hrvatski proizvođač
namještaja - tvrtka Spin Valis,
koja je u razvoju vlastitog branda. Ova efektna prezentacija mogućnosti hrvatskih namještajaca, zaključena
je predstavljanjem vrlo uspješnog proizvođača namještaja, tvrtke Ciprijanović.
Predstavljanje proizvođača parketa je
pobudilo značajan interes kupaca i investitora, jer je Hrvatska na globalnom
tržištu parketa, odavna prepoznata kao zemlja iz koje stižu vrhunski proizvodi,
ponajprije zbog tradicije i kvalitete sirovine - slavonskog hrasta. Svoje su
proizvode predstavili vodeći ljudi najvećih hrvatskih proizvođača parketa: PPS
Galeković, Bjelin, Strizivojna hrast , Florijan i tvrtka Quercus.
To da Hrvatska ima snažnu proizvodnju
masivnih drvenih ljepljenih ploča dokuzuju brandovi koji imaju tvornice koje se
primarno bave proizvodnjom namještaja ili parketa, kao što su Florijan,
PPS Galeković, Ciprijanović, Mundus Viridis, Spin Valis, te tvtka Ravna.
Ujedno, bila je to prilika da se svjetskoj poslovnoj javnosti predstavi i nova
tvornica iverice u Hrvatskoj, članica globalnog proizvođača Kronospan.
Također, doznali smo da mehaničku celulozu, iskoristivu za proizvodnju
višeslojnih kartona, koji su danas u svijetu, zbog svojih ekoloških značajki,
vrlo popularna sirovina, u Hrvatskoj izrađuje tvrtka Drvenjača.
Za hrvatske proizvođače drvne građe,
tržišta Bliskog istoga su vrlo bitna, stoga su se na EXPO DUBAI predstavili
najznačajniji od njih: Šerif grupa,
AMS Biomasa, te tvrtka Pilana Ratković.
Naposljetku, u Hrvatskoj se proizvodi
oko 450.000 tona peleta godišnje. Pelet se proizvodi u nizu tvornica namještaja
ili parketa kao jedan od proizvoda u lancu prerade, a hrvatski predstavnici tog
segmenta drvne izložbe na ovoj prestižnoj svjetskoj izložbi bile su tvrtke
kojima je to glavni proizvod - Moderator
i Šišarka.
Hvale je vrijedno kako su se
drvo-prerađivači organizirali te u okolnostima pandemije i otkazanih
tradicionalnih sajmova, iskoristili priliku pokazati se na svjetskoj izložbi
gdje se nalaze paviljoni i poslovni ljudi iz 190 zemalja svijeta.
Video
zapise koji su prikazani na predstavljanju drvne industrije možete pronaći na
HUP Youtube kanalu:
1.
https://www.youtube.com/watch?v=wBJrrRAaLjk
2.
https://www.youtube.com/watch?v=TQeZQBTa2B8
3.
https://www.youtube.com/watch?v=yPtLFsE9ueI
4. https://www.youtube.com/watch?v=Xfyfry75P6Q
5. https://www.youtube.com/watch?v=V2dxJ8APrG8