05.02.2020.
Cilj
konferencije bio je osvijestiti sve sudionike gospodarskog života u Hrvatskoj o
važnosti promjena koje donosi digitalna transformacija i zašto je važno
koristiti mogućnosti koje donosi tehnologija kako bi se unaprijedilo poslovno
okruženje, ali i svi drugi segmenti svakodnevnog života. „Kada se govori o
digitalnoj transformaciji vrlo je važno istaknuti da je ona samo jednim dijelom
vezana uz nove tehnologije. U punom smislu ona podrazumijeva i promjenu načina
rada, drugačiji pristup poslu i drugačije razmišljanje. To naravno traži više
angažmana i bitno je zahtjevnije jer traži da mijenjamo svoje ponašanje. Na
svim razinama – od najviših do najnižih. Osim toga digitalizacija nije
jednokratan projekt – to je kontinuitet. Kontinuitet promjena koje na ovim
našim prostorima inače izbjegavamo kad god možemo. A vrijeme u kojem živimo
traži da smo na njih spremni svakodnevno“, izjavila je Gordana Deranja,
predsjednica HUP-a prilikom otvorenja konferencije.
Tema konferencije potaknuta je zadnjim IMD istraživanjem o
digitalnoj konkurentnosti prema kojem je Hrvatska pala za čak 7 mjesta i to isključivo
zbog „niske spremnosti za budućnost“. Za postizanje digitalne konkurentnosti
potrebno je u potpunosti provesti digitalnu transformaciju uz najveći stupanj
suradnje realnog i javnog sektora, i to uz podršku državnih vlasti, koja je
sada već neizbježna. A na konferenciji su se otkrili planovi za digitalnu
budućnost Hrvatske: „Uskoro ćemo
predstaviti nacionalni plan za digitalno gospodarstvo s jasnim mjerama za bržu
implementaciju i razvoj digitalnih rješenja u Hrvatskoj. Prošle godine započeli
smo digitalnu transformaciju hrvatskog društva, a ove godine želimo još jači
iskorak jer više nije problem da će veliki 'pojesti' male, već da će brzi
pregaziti spore.“, poručio je Darko Horvat, izaslanik predsjednika Vlade
RH, ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Dejan Ljuština, partner u PwC Hrvatska i voditelj usluga PwC-a sektoru telekomunikacija, medija i tehnologije
za srednju i istočnu Europu te stručnjak s dugogodišnjim iskustvom na ovom
području ukazao je na jaz koji postoji između kompanija koje su svjesne
tehnoloških mogućnosti i aktivno sudjeluju u digitalnoj revoluciji 2020. i onih
koje o tome još i ne razmišljaju te dodao: „Umjetna inteligencija napravit
će veliki tehnološki pomak u gotovo svakoj industriji. Monetizacija umjetne
inteligencije proširit će lanac vrijednosti te pomoći tvrtkama u stvaranju i
plasmanu visokokvalitetnih, personaliziranih proizvoda i usluga vođenih
podacima, kao i pri strateškom vođenju kompanija kroz simulaciju novih
poslovnih modela i potrebne strateške odluke. Istovremeno, umjetna će
inteligencija uništiti, ali i stvoriti radna mjesta, namećući pri tome promjene
radne snage, ali rast produktivnosti i povećanje prihoda tvrtke“.
Radni
moto ovogodišnjeg izdanja konferencije bio je Talenti, Agilnost i
Tehnologija koji je ujedno i naglašavao važnost svih komponenti potrebnih
za uspješno provođenje digitalne transformacije. No, sljedeći korak koji je
iznimno važan i ključan za Hrvatsku su investicije. „U digitalizaciju je
potrebno investirati, potrebno je naći odgovarajuća investicijska i financijska
sredstva da se implementiraju nove tehnologije koje će voditi do podizanja
produktivnosti te ćemo onda posljedično imati i rast BDP-a. Za Hrvatsku je kritično u ovom
trenutku dobro pripremiti sljedeće financijskog programsko razdoblje EU fondova
od 2021. do 2027. Ovo je prilika koju ne smijemo propustiti, ako ju propustimo
upropastit ćemo hrvatsko gospodarstvo u narednih 10 ili 15 godina“, zaključio
je Boris Drilo, predsjednik HUP-ICT Udruge.
A na
konferenciji je čak devet izvrsnih tvrtki pokazalo da je uspješna digitalna transformacija
moguća i u Hrvatskoj. Na primjeru Polikline Bagatin pokazao se efikasan
način korištenja umjetne inteligencije za rendgenske snimke, ali i interne
procese koje mogu primijeniti i tvrtke iz drugih industrija. Uz demo prikaz
korištenja foto-prepoznavanja koju koristi oglasnik Njuškalo dobio se
stvaran uvid u korištenje naprednih tehnologija u poslovanju te koliko one mogu
učiniti tvrtku konkurentnom. Tokić Autodijelovi i Neostar
su kroz svoje poslovne modele pokazali utjecaj i rezultate digitalne
transformacije u autoindustriji kroz koju su osigurali bolje korisničko
iskustvo i učinkovite interne procese. Kamp Polidor i Bluesun Hoteli
bili su dokaz da digitalna transformacija nije zaobišla turizam te su pokazali
koliko je bila jednostavna prilagodba dinamičnom tržištu zahvaljujući
korištenju najnovijih tehnologija. Klimaoprema je kroz vlastite primjere
iz prakse dala uvid u iskustvo s digitalnom transformacijom internih i
eksternih procesa. Tvrtka Iverpan je uz pomoć Ascalije digitalizirala procese
poslovanja i time ostvarila znatne uštede.
Namjera Digitalne (R)evolucije bila je osvijestiti i
ohrabriti poduzetnike da prepoznaju prilike i prednosti koje donosi digitalna
transformacija te da uvedu nove organizacijske modele koje tehnologija
omogućava. Kroz uspješne poduzetničke priče, primjere iz prakse i analize
istraživanja sudionici konferencije su zasigurno dobili odgovore na mnoga
pitanja i dileme te saznali da su investicije zaista ključan korak za nastavak
uspješne digitalne transformacije.