01.02.2019.
Hrvatska
udruga poslodavaca inicijator je i zagovornik svih promjena koje idu smjeru
rasterećenja gospodarstva od nepotrebnih nameta. U tom smislu, kroz Zakon o
arhivskom gradivu i arhivima koji je stupio na snagu 19. srpnja 2019. ( NN
61/18), kao krovni zakon kojim se regulira pohrana i čuvanje dokumentacije,
otvorila se mogućnost da se dokument u papirnatom obliku zamijeni
jednakovrijednim dokumentom koji će imati svojstvo originala, u digitalnom
obliku.
Time
je prihvaćen prijedlog HUP-a te je omogućeno da se dokument pretvoren u
digitalni oblik (ukoliko udovolji propisanim kriterijima) smatra
jednakovrijednim originalu. Na ovaj način otvara se mogućnost značajnih ušteda
gospodarstvu vezano uz čuvanje dokumentacije te povećava zaštita i njihova
dostupnost. Na
tragu tog prijedloga išlo se dalje pa je mogućnost pohrane dokumenata u
digitalnom obliku omogućena i kroz izmjene Zakona o računovodstvu i Općeg
poreznog zakona.
Ono što sada slijedi i na čemu se radi jest izrada pravilnika koji proizlaze iz sva tri navedena zakona, a kojima će se detaljnije razraditi načini i uvjeti pod kojim će se obavljati pretvorba u digitalni oblik. HUP će se nastaviti zalagati za to da protokol koji će pratiti ovu pretvorbu, ukoliko on i bude propisan, bude što jednostavniji za sve poslodavce u zemlji, a procedura jasna i jednaka za sve poslovne subjekte. Cilj digitalizacije poslovanja svakako je poslodavcima olakšati svakodnevne poslovne obaveze te ukloniti sve barijere koje su im do sada stajale na putu ili predstavljale nepotreban financijski ili administrativni trošak / obvezu.