22.04.2020.
Europska
unija stoga mora učiniti više kako bi pomogla onima koji se bore da se vrate na
noge, ističu članovi Odbora za kulturu i obrazovanje Europskog parlamenta u
pismu povjerenicima Thierry Breton i Mariyi Gabriel.
Hitna
podrška medijima
Mediji
i mediji u ovom trenutku igraju presudnu ulogu u pružanju točnih informacija i
temeljnom izvještavanju. Oni su kritični protuotrov za lažne vijesti i
dezinformacije, kažu zastupnici Europskog parlamenta. Ipak, taj se sektor
trenutno teško nosi s padom od čak 80% prihoda od oglašavanja u nekim državama
članicama, a neizvjesnost je jedina sigurnost u budućnosti.
Zastupnici
traže od Komisije da ispita potencijal za fondove hitne podrške medijima, pri
čemu će se privući sredstva koja se zbog pandemije COVID-19 ne mogu potrošiti u
okviru drugih programa.
Kultura
i kreativni sektor: pomoći pojedinim umjetnicima
U
EP-u ističu da kulturni i kreativni sektor čine mnogi pojedinačni kreativci i
mala i srednja poduzeća, kao i dobrotvorne organizacije. Njihov status često im
otežava pristup kvalifikacijama za nacionalne ili EU programe podrške.
Kako
bi se osiguralo da sredstva EU-a dosegnu do sektora, zastupnici
Europskog parlamenta traže od Komisije da razmotri povećanje jamstvenog fonda
za kulturni i kreativni sektor (program Creative Europe) dopunjavanjem iz
proračuna za 2021. godinu ili prijenosom sredstava iz Europskog fonda za
strateška ulaganja.
Stvaranje
ad hoc financijskog instrumenta u okviru Europskog investicijskog fonda
također bi trebalo razmotriti.
Odgovor
EU-a na odgovor COVID-19 dobar je početak, ali treba učiniti više
„Promjene
pravila o strukturnim fondovima koje je u petak dogovorio Europski parlament
mogu pomoći u otvaranju dodatnog financiranja. Projekti koji se bave
utjecajem pandemije COVID-19 sada ispunjavaju uvjete za 100%
financiranje, a pravila tematske koncentracije više nisu tako striktna,
tako da se sredstva mogu lakše usmjeravati tamo gdje su najpotrebnija ",
rekla je predsjednica Odbora za kulturu EP-a Sabine Verheyen (EPP, DE).
„Ovaj novac mora brzo stići u kulturni, kreativni i medijski
sektor reagirajući na specifične poslovne modele i njihove posebne potrebe.
Pozivamo Komisiju i države članice da osiguraju da programi potpore dođu do
svih onih kojima je potrebna. Ali isto tako moramo učiniti više na razini EU
kako bismo pružili prilagođenu podršku sektorima kao i omogućili kredit i
pristup financiranju kulturnog i kreativnog sektora,“ dodala je.