Bitno je za naglasiti da pristupanjem EU, RH postaje dio jedinstvene Carinske unije koju čini prostor zemalja članica, unutar kojeg područja se roba kreće slobodno uz primjenu jedinstvenog carinskog sustava EU. U tu svrhu važan je između ostalih propisa i Zakon o provedbi carinskih propisa kojim se osigurava prelazak s nacionalnog carinskog sustava na carinski sustav EU, a kojim se i stavljaju izvan snage određeni zakoni, uredbe i pravilnici. Naglašena je i važnost informacijskog dokumenta Europske komisije DG TAXUD od 28.03.2013. kojim razjašnjava posebnosti završetka carinskih postupaka koji su započeti prije pristupanja, a završavaju se nakon pristupanja, s tim da carinski postupci koji su započeti i nisu završeni prije pristupanja, moraju biti zaključeni pod uvjetima zakonodavstva Unije, a odobrenja za unutarnju/vanjsku proizvodnju izdana u Hrvatskoj prije pristupanja mogu ostati na snazi do kraja propisane valjanosti ili godinu dana nakon datuma pristupanja, ovisno o tome što nastupi prvo. Obrađene su i teme statističkog izvješćivanja i praćenja putem INTERSTAT-a, EORI broju, kao neophodnom u carinskom poslovanju, s napomenom kako se EORI brojevi izdani kompanijama iz RH u drugim zemljama članicama ne vrijede nakon 30. lipnja, zatim o sigurnosno zaštitnim mjerama koje se primjenjuju pri ulasku/izlasku robe u/iz carinskog područja EU neovisno o carinskom statusu robe. Bilo je govora i o obveznim mjerama na graničnom prijelazu Klek i Zaton Doli, te provedbi pravne stečevine EU na koridoru Neum.