27.10.2020.
U nedjelju, 25. listopada, Odlukom
Stožera o epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode
druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti
COVID-19, u točki VI. propisana je obveza poslodavcu da zabrani dolazak na
radna mjesta radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s
dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah.
U praksi to znači da
ukoliko liječnik ne postavi indikaciju za testiranje na COVID-19, radnika ne
može staviti u samoizolaciju te se radi o bolovanju koje ide na teret
poslodavca.
Podsjećamo da je predmetna
Odluka nadogradnja na Dodatnu
uputu koju je Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio 26. lipnja 2020.,
prema kojoj zaposlenici koji razviju simptome koji upućuju na COVID-19 kao
što su povišena tjelesna temperatura, grlobolja, kašalj, poteškoće s disanjem,
ne idu na posao te se javljaju liječniku obiteljske medicine. (Predmetne
odluku i uputu dostavljamo u privitku.)
Budući je ovom odlukom
Stožera odgovornost s radnika prebačena na poslodavca koji snosi i trošak
ovakvih “običnih” bolovanja, Ministarstvo zdravstva i HZZO-u smo ponovno
zatražili da se sve oblike privremene nesposobnosti za rad zbog COVID-19 (simptomi
slični COVID-19, briga za člana obitelji, bolovanje zbog zaraze) tretira
kao samoizolaciju, odnosno da naknada za bolovanje ide na teret HZZO-a te
s njima očekujemo sastanak.
Nadamo se kako ćemo ovom
aktivnosti doprinijeti financijskom rasterećenju bolovanja na teret poslodavaca
zbog COVID-19, po uzoru na dobru praksu dijela država članica EU.