08.12.2020.
Zagreb, 8. prosinca 2020. – Kao
društveno odgovorna kompanija kojoj je održivo poslovanje jedna od glavnih
strateških odrednica, A1 Hrvatska postala je dio UN Global Compact inicijative.
Potpisivanjem sporazuma obvezuje se ugraditi deset temeljnih načela u svoje
poslovanje te promovirati društveno odgovorno poslovanje i stvarati preduvjete
za održiv gospodarski razvoj.
U doba kada se svijet suočava s ogromnim
zdravstvenim, ekonomskim, socijalnim i ekološkim izazovima, realni sektor može
biti pokretač održivog razvoja. Upravo je deset načela UN Global Compacta iz područja
ljudskih prava, prava radnika, zaštite okoliša i borbe protiv korupcije model
ostvarivanja održivog razvoja. Najvećoj svjetskoj inicijativi za održivi razvoj
i korporativnu održivost pristupilo je više od 13.000 članica u 160 država i
više od 70 lokalnih mreža diljem svijeta. Hrvatska udruga poslodavaca
nositelj je UN-ove inicijative za održivi razvoj u Hrvatskoj te upravljajući
Global Compact mrežom Hrvatska potiče snažnije uključivanje poslovnog sektora u
aktivnosti za napredak prema ciljevima održivog razvoja i postizanja
korporativne održivosti.
„Okolišno, socijalno i
korporativno upravljanje (ESG) važan je dio strategije A1 Telekom Austria Grupe
kroz koju naša kompanija također slijedi ciljeve održivog razvoja Ujedinjenih
naroda.“, za ovu je prigodu naglasio predsjednik
Uprave A1 Hrvatska Jiří Dvorjančanský te dodaje: „S razlogom dajemo značajnu pažnju
društvenoj odgovornosti i održivoj poslovnoj praksi promičući učinkovitije,
prihvatljivije i održivije načine rada i života. Korisnici su danas sve više
okrenuti proizvodima i uslugama kompanija za koje znaju da su socijalno
odgovorne. Pridržavanje agende održivog poslovanja nije samo pitanje dugoročne
profitabilnosti, već zadovoljstva i
motivacije zaposlenika kao i privlačenja novih talenata“.
Ciljeve održivog razvoja Ujedinjenih naroda
A1 Hrvatska slijedi kroz strategiju poslovanja, a posebnu važnost posvećuje
zaštiti okoliša i smanjenju ugljičnog otiska s ciljem potpune CO2 neutralnosti
do 2030. godine. Tako se i poslovnim rješenjima nastoji pridonijeti održivosti
zajednice za što su dobar primjer usluge bazirane na IoT (Internetu stvari)
poput pametnih spremnika za otpad, pametnih brojila, mjerenja kvalitete zraka,
pametnog parkinga i sl. Osim zelene ekonomije, glavni ciljevi su unaprjeđenje
digitalnih vještina djece, edukacija roditelja po pitanju internet sigurnosti,
razvoj vještina budućnosti te poticanje društvene raznolikosti odnosno rodne
ravnopravnosti u poslovnom okruženju.