Digitalizacija poslovnih procesa kritična je metoda za smanjenje administrativnih troškova, povećanje produktivnosti u poslovnim procesima te povećanje transparentnosti. Elektroničko fakturiranje dobar je primjer kako digitalna inovacija može osigurati učinkovitost i mjere za smanjenje troškova i opipljivih koristi za javnu upravu, građane i poduzeća. Prihvaćanje i razmjena elektroničkih računa u strukturiranom obliku relativno je niska u Republici Hrvatskoj (9,95 % poduzeća izdavalo je elektroničke račune u 2016. godine), ali i na razini Europske unije (17,8 %) te se značajno razlikuje i između država članica. Nekoliko dobrih razloga za usvajanje elektroničkog računa u javnom sektoru: • Elektroničko izdavanje računa podupire prioritete javnih politika za gospodarski rast, smanjenje deficita i financijsku transparentnost. • Može ostvariti posebno značajan doprinos smanjenju troškova u javnom sektoru i povećanju učinkovitosti. • Pruža velike prednosti dobavljačima iz privatnog sektora i jasne mogućnosti za javni sektor koji primjenom e-računa može djelovati kao katalizator za usvajanje digitalnih procesa. Prihvaćanje računa u elektroničkom obliku od strane javnog sektora omogućiti će lakše poslovanje svima koji rade sa državom, uključujući mala i srednja poduzeća, dobavljače, proizvođače ICT rješenja, informacijske posrednike, porezne i pravne savjetnike, odnosno sve koji sudjeluju u ekosustavu izdavanja, prosljeđivanja i zaprimanja strukturiranih računa u elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu. Kako bi potaknuli razmjenu ideja te ohrabrili sudionike za povezivanje unutar sustava (izdavatelji e-računa, primatelji e-računa, informacijski posrednici, dobavljači softverskih rješenja), Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u suradnji s dugogodišnjim partnerima Hrvatskom udrugom poslodavaca i Financijskom agencijom, odlučilo je u okviru Projekta organizirati informativno-edukativne radionice. Ove radionice pružiti će priliku ključnim dionicima javnog i privatnog sektora za upoznavanje s do sada poduzetim aktivnostima javne administracije na području elektroničkog fakturiranja, prednosti, nedostatke, usklađenost s uredbama i direktivama Europske unije, te mogućnostima korištenja instrumenata sufinanciranja sredstvima EU u svrhu korištenja tehnologije za konkurentnije i sigurnije digitalno gospodarstvo. Radionice će se održati prema sljedećem rasporedu: 1. Predstavljanje projekta „Croatian eInvoicing B2A Exchange Project i programa Instrument za povezivanje Europe (eng. Connecting Europe Facility – CEF) i mogućnosti sufinanciranja infrastrukture digitalnih usluga poput eRačuna 2. Edukacija o e-Računu i mogućnostima razmjene računa u elektroničkom obliku s javnim tijelima (konkretni primjeri iz prakse) 3. Pitanja i odgovori Informacije o prijavama: Zbog ograničenog broja mjesta, ljubazno molimo da Vašu prijavu potvrdite na sljedećoj e-mail adresi: ivana.zlataric@hup.hr (najviše 2 predstavnika po tvrtki) zaključno sa četvrtkom, 27. travnja 2017. U prijavi naznačite podatke o nazivu tvrtke te ime i prezime sudionika. Napomena: Iste radionice će se organizirati i u podružnicama HUP-a, u sljedećim terminima: 9.5. – HUP Osijek 16.5. – HUP Rijeka 24.5. – HUP Split