05.04.2023.
Razvoj digitalnih tehnologija, specijalizacija
u poslovanju, gospodarske i političke unije, visoka razina inovativnosti i
slobodno kretanje roba i usluga podigli su konkurentsko natjecanje između
poduzeća na najvišu razinu. Kontinuirana potraga za dodanom vrijednosti koja
dolazi iz okruženja poduzeća, ali iz boljeg iskorištenja unutarnjih resursa
postala je presudan čimbenik za ostvarenje ciljeva.
Promijenio se i poredak na ljestvici
korporativnih ciljeva. Vjeruje se da je dobit rezultat, a ne svrha poslovanja.
Primarni cilj poduzeća postaje opstanak na tržištu i razvoj gdje stručni
zaposlenici i inovacije predstavljaju ključnu konkurentsku prednost. Bez obzira
je li vaša djelatnost proizvodna ili trgovačka, pod pritiskom ste internih
korisnika da generirate što veću dodanu vrijednosti kroz unaprjeđenje procesa i
smanjenje troška nabave te iskoristite inovacijski potencijal dobavljača.
Za takve tvrtke strateško upravljanje
nabavom omogućava generiranje vrijednosti kroz iskorištavanje ekonomije obujma
i izgradnju strateškog odnosa s dobavljačima koji podupiru inovativnost i
dijeljenje zajedničkog prosperiteta.
Koje strategije možete odabrati?
Općenito, tvrtka može izabrati između dva
smjera:
•
pronaći način na koji će se tvrtka ili proizvod razlikovati od drugih –
diferencirati se,
•
maksimalno iskoristiti
unutarnje i vanjske potencijalne i smanjiti troškove opskrbnog lanca te se
suprotstaviti konkurenciji s nižom cijenom proizvoda ili usluge.
Strateški instrumenti za postizanje ciljeva
nalaze se u svakoj od funkcija unutar opskrbnog lanca. Činjenica da se nabava
nalazi na samom početku opskrbnog lanca, odmah nakon dobavljača, govori koliki
je njen utjecaj na uspješnost i kvalitetu cijelog poslovanja.
Doprinos nabave uspješnosti poslovanja
Kako funkcija nabava može doprinijeti uspješnosti
poslovanja najbolje je vidljivo kroz četiri cilja nabave:
1.
Poboljšati procese i smanjiti troškove opskrbnog lanca,
2.
Smanjiti cijene nabavnih kategorija,
3.
Povećati inovativnost i zadovoljstvo kupaca,
4.
Smanjiti zalihe duž opskrbnog lanca.
Webinar je namijenjen poslodavcima,
direktorima, financijskim direktorima, menadžerima, poslovnim analitičarima,
planerima, osobama u nabavi, osobama koje vode materijalno poslovanje u
poduzeću, te kontrolerima.
Predavanje će održati Helena Popović
Petrušić, struč. spec. oec, mag. međ. odn. Diplomirala na području menadžmenta
financija, a potom stekla zvanje magistra struke na području međunarodnih
odnosa i diplomacije. 18 godišnje radno iskustvo stekla je radeći u srednjim i
velikim domaćim i inozemnim tvrtkama na poslovima upravljanja, prodaje i nabave
te vođenja kapitalnih investicijskih projekata u zemlji i inozemstvu.
Sudjelovala je u investicijskim razvojnim projektima u području naftne
industrije, elektro energetike, brodogradnje i komercijalnog zgradarstva u
Europi, Africi, Bliskom Istoku, Aziji i Sjevernoj Americi. Specijalizirala se u
području razvoja poslovanja i povećanja konkurentnosti putem uvođenja i
primjene novih tehnologija te povećanja učinkovitosti poslovanja. Razvila je
vlastite alate i izvještajne modele u području upravljanja strateškom nabavom s
ciljem optimizacije u poslovanju i povećanja konkurentnosti. Višestruko je
nagrađivanja u korporativnoj sferi za zasluge u prodaji i razvoju poslovanja.
Proglašena je Najboljim mladim hrvatskim menadžerom od strane Ministarstva
gospodarstva. Vlasnica je savjetodavne tvrtke Wogas d.o.o koja se bavi
savjetovanjem u području strateške nabave i pružanjem usluga razvoja tržišta
prodaje za strane tvrtke na području Republike Hrvatske.
Sudjelovanje na webinaru je besplatno za
članove HUP-a.
Molimo da svoje sudjelovanje prijavite
putem prijavnice do utorka 04. travnja 2023. godine do 12 sati elektronskim
putem na: hup-osijek@hup.hr