Informacije kojima ljudi raspolažu, te njihova spoznajna
i stvaralačka moć, ograničeni su rizicima i neizvjesnošću, što se reflektira na
kvalitetu planova, i kasnije, njihovu implementaciju i provedbu. Planiranje je
proces postavljanje ciljeva, izbor smjerova djelovanja, odabir raspoloživih i
dostupnih resursa, te određivanje odgovornosti poslovnih funkcija i ljudi za postizanje ciljeva. Planiranje uključuje
raščlanjivanje prigoda i prijetnji iz okruženja, vlastitih snaga i slabosti,
odabir alternativnih smjerova (više scenarija), te postavljanje prioriteta.
Planiranje je
racionalan pogled u budućnost i najbolja priprema za buduće događaje a poslovni plan je temeljni dokument u
kojem poslovni subjekt iskazuje svoje ambicije i mogućnosti u funkciji
postizanja poslovnog uspjeha u određenom vremenskom razdoblju.
CILJ
Upoznati polaznike s aktivnostima u
postupku planiranja: analitičkim tehnikama eksternog i internog okruženja,
postupkom provjere i definiranja strateških namjera i odabira strategije,
značajkama i sastavnicama operativnih planova, postupcima pri odabiru ciljeva,
mjera i metrika, njihovim kvantificiranjem, te kako učiti (individualno i
organizacijski) i motivirati uz pomoć planova.
Saznati kako:
·
Predviđati, organizirati, odabrati i pozicionirati ljude,
definirati ključne inicijative i aktivnosti, planirati materijalne i
nematerijalne resurse, te pokretače pretvoriti u brojke i postotke odnosno
izraditi financijski plan (budžet) i implementirati ga u provedbu
SADRŽAJ
·
Uvod (Sun Tzu – Umijeće ratovanja)
·
Analize internog i eksternog okruženja (PESTLE,
djelatnost, tržište, konkurencija, ranjivost, aktualna organizacija, povijesni
rezultati i pokazatelji)
·
Provjera strateških namjera (misija – vrijednosti –
vizija – temeljne vrijednosti – dugoročni ciljevi) i odabir glavne i podupirućih strategija
·
Kreiranje strateškog panela (konkurentski čimbenici) i strateške
mape (ključne aktivnosti i inicijative koji su pokretači ostvarenja rezultata)
·
Ocjena razvojnih mogućnosti, strateškog položaja i rizika
·
Plan promjena ustroja i funkcijski planovi (prodaja,
marketing, IT, …)
·
Planiranje troškova i ulaganja i mjerenje očekivane
financijske uspješnosti ulaganja
·
Izrada financijskog plana (budžeta) – račun dobiti i
gubitka, bilanca stanja, novčani tok
KOME
JE NAMJENJEN SEMINAR
Ø poduzetnicima, visokom i srednjem menadžmentu, kontrolerima, specijalistima
za računovodstvo
CV
TRENERA
Nikola Nikšić, savjetnik za
menadžment (CMC) licenciran pri ICMCI (The International Council of Management
Consulting Institutes), ovlašteni procjenitelj poslovne izvrsnosti pri EFQM
(European Foundation for Quality Management) i ovlašteni računovođa.
Od ukupno 40 godine radnog
staža u zemlji i inozemstvu, 27 godina je radio na pozicijama menadžera za
upravljanje strategijom, financijama i računovodstvom te kontrolingom. Od toga
6 godina u inozemstvu na međunarodnim projektima a 12 godina kao menadžer u
hrvatskim poduzećima - članicama međunarodnih grupacija (WLW, Bisnode). Od 2014.,
kao suosnivač obiteljskog poduzeća Konter d.o.o., bavi se poslovima
menadžerskog savjetovanja, uslugama iz područja organizacije i ekonomike
poslovanja te poslovnom edukacijom. Registrirani je savjetnik za projekte koje
financira EBRD.
Dobitnik je nagrade Primus, za
najboljeg poslovnog savjetnika u Hrvatskoj za područje strateškog menadžmenta i
organizacijskog razvoja.
Član je udruga Hrvatski
računovođa, Udruga hrvatskih kontrolera, Hrvatske udruge poslovnih savjetnika
te član Društva za organizacijsko učenje Hrvatske. Redovito sudjeluje u
projektima koji potiču razvoj poduzetništva (Liderinvest, Poslovni FM, Poslovni
uzlet, ...). U tiskanim i virtualnim poslovnim medijima objavljuje članke s
analizama i osvrtima na gospodarske aktualnosti.