20.04.2020.
1. Broj
zaposlenih u ožujku na istoj razini kao i u veljači, a stopa registrirane
nezaposlenosti 8,6 %
- U ožujku 2020. broj ukupno
zaposlenih u RH iznosio je 1.515.174, što predstavlja porast od 0,5 % u
odnosu na isti mjesec prethodne godine te stagnaciju u odnosu na prethodni
mjesec. Za razdoblje od siječnja do ožujka 2020. u odnosu na isto razdoblje
prethodne godine broj ukupno zaposlenih porastao je za 0,7 %.
- U odnosu na veljaču 2020., broj
zaposlenih u pravnim osobama porastao je za 0,1%, dok je broj zaposlenih u
obrtu i slobodnim profesijama u ožujku 2020. u odnosu na prethodni mjesec pao
za 1,1%, a broj zaposlenih osiguranika poljoprivrednika pao je za 0,1%.
- Na mjesečnoj razini, najviše
je pao broj zaposlenih u pravnim osobama u djelatnosti pružanja smještaja te
pripreme i usluživanja hrane: 3,3 % ili 2.275 osoba.
- Broj nezaposlenih u ožujku 2020.
u odnosu na veljaču 2020. porastao je za 4,0 %, dok je stopa registrirane
nezaposlenosti u ožujku 2020. iznosila 8,6 % (0,3 postotna boda više nego u
veljači).
- Više detalja dostupno je u priopćenju DZS-a.
2. Rast
prosječnih neto plaća u veljači na godišnjoj razini
- Prosječna mjesečna isplaćena neto
plaća po zaposlenome u pravnim osobama RH za veljaču 2020. iznosila je 6.789
kuna što je nominalno niže za 0,1 %, a realno više za 0,2 % u odnosu na
siječanj 2020. U odnosu na isti mjesec prethodne godine nominalno je viša za
4,1 %, a realno za 2,6 %.
- Prosječna mjesečna isplaćena neto plaća po satu
za veljaču 2020. iznosila je 41,65 kuna, što je u odnosu na siječanj
2020. više za 13,7 %, a u odnosu na isti mjesec prethodne godine više za
3,7 %. U veljači 2020. bilo je prosječno 160 plaćenih sati, što je za 12,6 %
niže nego u siječnju 2020.
- Medijalna neto plaća za
veljaču 2020. iznosila je 5.705 kuna, što predstavlja pad u odnosu na
prethodni mjesec.
- Više detalja dostupno je u priopćenju DZS-a.
3. Online prodaja
i kupovina u EU i dalje raste
- 60% ljudi u EU u dobi od 16 do 74 godine kupovalo
je online tijekom godine prije istraživanja u 2019., u usporedbi s
56 % u istraživanju 2018. godine. U usporedbi s 2009. godinom, udio online
kupaca gotovo se udvostručio s 32 %.
Danska je na vrhu s udjelom od 84 %, dok se Hrvatska nalazi ispod
prosjeka EU s udjelom od 45 %.
- 17 % poduzeća u EU-a prijavilo je online
prodaju (e-commerce) kao najmanje 1 % svog prometa tijekom 2018. To
je isti udio kao i u prethodne dvije godine, a porast od 13 % u odnosu na 2009.
godinu. Irska je zabilježila najveći udio među državama članicama EU (36 %),
dok se Hrvatska nalazi iznad prosjeka EU s udjelom od 22 %.
- Više informacija dostupno je u objavama „Online shopping continues to grow“ i „Online sales continue to grow for EU enterprises“ Eurostata.